Domenica 20 Agosto 2017
Ti trovi qui:Cultura e Turismo»Storia e Arte a Corciano - Sezione Multilingue»English.»Benedetto Bonfigli's Standard

Benedetto Bonfigli's Standard

BENEDETTO BONFIGLI'S STANDARD

The Standard in the parish church of Corciano, dedicated to Santa Maria Assunta, was created by Benedetto Bonfigli in 1472.
Con il permesso del Comune di Perugia, nel 1396 il castello venne fortificato con mura e torri e un anno dopo ospitò le nozze del valoroso capitano Biordo Michelotti e Giovanna Orsini, nobildonna.
In general, Standards are painted on cloth with representations of religious images, and they are used at the beginning of processions to ask for God's forgiveness and salvation from the plague.
Benedetto Bonfigli (1418-1496), an artist from Perugia, was influenced by the late-Gothic period but was also considered the first exponent of the Renaissance in Perugia.
The Standard, now preserved on the left wall in the Church of Santa Maria Assunta, was commissioned by the municipal corporation of Corciano during an epidemic of the plague.
It was kept after 1879 in the Church of Saint Augustine and it is considered useful especially for the representation of the old Corciano, painted at the Virgin's foot. A group of devout followers like Saint Augustine on the left and Saint Sebastian on the right is drawn under the cloak of the Virgin Mary. Thanks to this painting, she is considered the patron saint of Corciano.